sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Viikko 4

Maanantaina 21.1.

Kävin palauttamassa hard copyn yhdestä esseestä (jonka palautin muutaman päivän myöhässä, minkä ansiosta arvosana laskee 15 %). Sain jonottaa yliopiston tiskillä ikuisuuden, koska edessä olevat kiinalaisopiskelijat eivät osanneet englantia ja tukkivat kaikki palvelupisteet. Miten ihmeessä he ylipäänsä pystyvät opiskelemaan täällä, jos eivät osaa kertoa edes oppiainettaan kysyttäessä? Niin tai no ainakin syksyllä täällä oli erikseen kiinankieliset oppaat ja tuutorit, eli englantia ei tarvinnut vahingossakaan puhua.

Tiistaina 22.1.

Olin bodycombatissa, jossa pelkäsin henkeni edestä. Mun edessä oli vanhempi mieshenkilö, joka teki kaikki liikkeet niin nopeasti kuin vain kykeni, kuuntelematta musiikkia tai välittämättä kanssajumppaajista. Hänelle ei ollut myöskään niin väliä, tekikö potkut ja lyönnit oikeaan suuntaan. Eli koko ajan sai pelätä, milloin tärähtää.

Keskiviikkona 23.1.

Piti käydä yliopistolla vain yhdessä seminaarissa, jolla olin taas ensimmäiset puoli tuntia ainoa osanottaja. Näytän opettajien silmissä varmasti tosi kunnolliselta opiskelijalta, kun olen ainoa joka saapuu paikalle ajoissa! Aamulla iloitsin, kun suuri osa lumesta oli sulanut pois, mutta iltapäivällä alkoi sataa lisää. Illalla katsoin Pasilaa netistä ja kuuntelin pitkästä aikaa Zen Caféa, Tiktakia, Egotripiä ja muita hyviä bändejä, joista tulee mieleen yläasteajat. Myöhemmin illalla seinänaapurilla oli kylässä lauma kavereita, jotka mm. polttivat sisätiloissa eli heti minun oveni takana, yäk.

Torstaina 24.1.

Aamupäivällä en jaksanut nousta ylös ajoissa, iltapäivällä olin niin myöhässä luennolta, että päätin olla kokonaan menemättä, ja illalla muistin, että seuraavan aamun workshop olikin siirretty torstai-iltapäivälle, eli jäi sitten sekin väliin. Toisaalta opiskelin itsenäisesti paljon enemmän kuin koko alkuvuonna, joten ei täysin turha päivä kuitenkaan. Ja saatiin uusi ja puhdas vedenkeitin!

Perjantaina 25.1.

Olin seminaarissa ja luennolla, lainasin kirjoja, tulostin keissejä ja yritin aloittaa esseen kirjoittamista. Seinänaapurilla oli bileet. Minulla oli tylsää.

Lauantaina 26.1. ja sunnuntaina 27.1.

Kirjoitin esseetä ja tein muita tehtäviä. Pakko saada opiskelujuttuja vähän eteenpäin, kun ensi viikolla ei olisi aikaa tuhlata niihin! Paljon hauskempia juttuja tiedossa. Sainkin yhden esseen valmiiksi. Lopputulos oli ihan kamala, mutta olo oli ihanan huojentunut, kun sain esseen palautettua. Oli aivan ihana aurinkoinen viikonloppu, tuntui ihan keväältä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti